Thursday, May 29, 2014

Immer Wieder Sonntags, KW21 – It's Sunday, Time And Time Again



WATCHED: Documentaries
READ: Nope
LISTENED: To documentaries (I really like to listen to documentaries when I go to bed, as I find the narrators' voices to be immensely calming – is this strange?), Gatsby get Hot @ Extravaganza Gingerwork by GiMiX NoMaD on Soundcloud
DONE: Either worked, or helped my sister move to her new place and assemble furniture. So that's why there are so few photos this week. The latter was exhausting, but fun, as my sister had hauled in plenty of helpers – I counted six cordless screwdrivers at one point! *laughs* But, OMG, my back hurrrrrts. o_o; Also, been a dutiful godmother and went to the church service during which my niece was introduced as one of the new confirmands. u_u;
EATEN: Been eating out most of this week, and usually didn't get around to take pics. Lets see ... there 's been lahmacun (Turkish "pizza"), pasta with cheese cream sauce, pasta with goulash, puff pastry, sandwiches, schnitzel with pepper cream sauce and fries, cookies with cranberries and white chocolate, cashews, wieners, potato salad, pasta salad, fried chicken with sate sauce and rice, strawberry tart and muffins for my birthday
DRUNK: Energy drinks, coffee, Afri Cola, Coke Zero, ginger ale
THOUGHT: I want some time to do fun stuff!
ENJOYED: Setting up my sister's new furniture together with all the other helpers. I'm so happy for her, that she was able to get to move into this awesome new place: It's spacious, it's bright, it's got a balcony, it's got a shower and a bathtub, and parquet floor! 
LAUGHED: Quite a bit, actually. :D
ANNOYED: At myself for allowing an acquaintance to successfully managing to guilt-trip me once again, during PMS to boot. Would like to get through a week without crying a river for once. *sighs* Also, neither mom, nor brother would come to my birthday, meh. :(
WISHED: For a snazzy Full HD TV like my sister has now. My video games and consoles have remained boxed ever since I moved, because I don't have a TV, and I'm starting to get some serious cravings for my PSone and PS2 games ... especially Xenogears, ever since my friend Julia mentioned it recently on FB. ;~;
BOUGHT: Zoeva brushes for blending and contouring, a highlighter, a mini blender (kitchen appliance, not brush) for making smoothies (and pesto?)
CLICKED: The usual, blogs, FB, news sites
PLAYED: No time to play! o___o;
GESEHEN: Dokus
GELESEN: Nüschts
GEHÖRT: Dokus (ich mach mir wirklich gerne eine zum einschlafen an, weil ich die Stimmen der Erzähler immer als unheimlich beruhigend empfinde – ist das seltsam?), Gatsby get Hot @ Extravaganza Gingerwork by GiMiX NoMaD auf Soundcloud
GETAN: Entweder gearbeitet, oder meiner Schwester beim Umzug und Möbelaufbau geholfen. Deswegen gibts diese Woche auch so wenig Fotos. War alles ziemlich anstrengend, aber es hat auch Spaß gemacht, da meine Sis sich jede Menge Helfer organisiert hatte. Ich glaube da waren ganze sechs Akkuschrauber im Umlauf! *lach* Aber, oh weia, jetzt tut mir echt mein Rücken weh. o_o; Außerdem war ich eine pflichtbewusste Patentante, und bin zum Vorstellungsgottesdienst für die neuen Konfirmanden gegangen, von denen eine mein Nichtenkind war. u_u;
GEGESSEN: Meist außerhalb, diese Woche, aus Zeitmangel, weshalb ich auch nicht wirklich daran gedacht habe, Bilder zu machen. Mal sehen ... Lahmacun, Pasta mit Käsesahne, Pasta mit Gulasch, Teilchen, belegte Brötchen,  Pfefferrahmschnitzel, Cookies, Cashews, Wiener Würstchen und Nudelsalat, Kartoffelsalat, fritiertes Hänchen mit Erdnusssauce beim Chinesen, Erdbeerboden und Muffins am Geburtstag
GETRUNKEN: Energydrinks, Kaffee, Afri Cola, Coke Zero, Ginger Ale
GEDACHT: Warum können Tage nicht mehr als 24 Stunden haben?
GEFREUT: Für meine Schwester, dass sie diese wunderbare Wohnung bekommen hat. Sie ist groß, hell, hat einen Balkon, ein Bad mit Wanne und Dusche, Parkett ...
GELACHT: Ziemlich viel. :D
GEÄRGERT: Über mich selber, dass ich mich wieder hab so fertigmachen lassen, und das auch noch während der PMS. Ich würde gerne mal durch eine Woche kommen ohne Rotz und Wasser zu heulen. Außerdem sind weder Mama, noch mein Bruder zum Geburtstag gekommen, doof. :(
GEWÜNSCHT: So einen tollen Full HD Fernseher, wie meine Sis ihn nun hat. Meine Videospielkonsolen sind seid meinem letzten Umzug noch in ihren Kartons, weil ich seit dem keinen Fernseher mehr habe, und inzwischen bin ich total nach meinen alten PSone und PS2 Spielen am süchteln ... besonders Xenogears, nachdem meine Freundin Julia es kürzlich erwähnt hat
GEKAUFT: Zoeva Pinsel fürs blenden und konturieren, ein Highlighter, einen Minimixer um Smoothies (und Pesto?) zu machen
GEKLICKT: Das übliche, Blogs, FB, Nachrichtenseiten
GESPIELT: Keine Zeit! o____o;

Lieblingsbrunnen, Extreme-IKEAing, fritierte Hähnhenteile mit Erdnusssauce beim Fast-Food-Chinesen, mit der Lieblingsschwester und dem Nichtenkind auf dem Flomarkt
Favorite fountain, extreme-IKEAing, fried chicken with peanut sauce at the fast food Chinese, hitting the flea market with my Favorite Sister and niecelet

Kaffeekränzchen zum Geburtstag, Einkauf zum Einstieg ins konturieren, Spontankauf (hallo Smoothies, ich komme!), Kisten auspacken
Afternoon birthday coffee, brushes and stuff to get started on contouring, impulse purchase, unpacking boxes
Und, wie war eure Woche so? How's your week been?



No comments:

Post a Comment