Sunday, September 23, 2012

I ♥ (Heart) Macro


Now what could this possibly be ...
Na was könnte das bloß sein ... 
Or this?
Oder das hier?
YESTERDAY my sister and I (+ niecelet) have been to "Felsenmeer in Flammen", literally translating to "sea of rocks in flames". It is an annual multimedia light and music show performed in the Felsenmeer in Reichenbach.I've been to the Reichenbach Felsenmeer several times before, but never been to- or even heard of the show before my sister mentioned it. If you happen to be in the area (it's near Darmstadt) at the time of the event, I highly recommend it, personally I enjoyed it a lot. And even without the show, it's a great destination for day trips especially for families. Kids just love climbing up those HUGE boulders while their parents (or aunts, respectively) stick to the path and wheeze after them. *laughs*

As for the photos, that is a drink we had, prosecco with truffles (pralines). My sis picked a "Hugo" praline (you may remember the drink from a previous "I Heart Macro") and I picked a "Kir Royal" one. 


GESTERN waren meine Schwester und ich (+ Nichtenkind) beim "Felsenmeer in Flammen", eine jährlich stattfindende Multimediashow mit Licht und Musik im Felsenmeer in Reichenbach. Ich war zwar schon öfter am  Reichenbacher Felsenmeer, von dem Event hatte ich aber noch nie was gehört bevor meine Schwester es erwähnte. Wenn ihr mal zur rechten Zeit in der Gegend sein solltet (nahe Darmstadt), es ist definitiv einen Besuch wert, mir persönlich hats sehr gut gefallen. Und selbst ohne die Show ist das Felsenmeer ein großartiges Ziel für Tagesausflüge, besonders Familien. Kinder lieben es die RIESIGEN Felsen raufzuturnen, während die Eltern (und Tanten) auf dem Pfad hinterherhecheln. *lacht*

Zu den Fotos, das ist ein Getränk das wir hatten, Prosecco mit Trüffeln. Meine Schwester hat sich eine "Hugo" Praline ausgesucht (ihr erinnert euch vielleicht noch an dieses frühere "I Heart Macro"), und ich mir eine "Kir Royal". 

Well, would you have guessed?
Na, hättet ihr das geraten?

studio waterstone


3 comments:

  1. Well of course, but I probably wouldn't have guessed if you hadn't shown the last pic!

    ReplyDelete
  2. Ich dachte an Aspirin, aber Eure Variante klingt natürlich erheblich leckerer ...

    ReplyDelete
  3. Love this! I knew it was something bubbly but had no idea.

    ReplyDelete